חוקי משחק הרוגבי

כאן אנו ננסה לעשות סדר לגבי החוקים של משחק הרוגבי

רוגבי חוקים

רוגבי הוא אחד מענפי הספורט הקונקרטיים ביותר. מבחינה בינלאומית, פסגת הספורט היא גביע העולם ברוגבי. טורנירים אחרים כמו שלושת האומות (כולל דרום אפריקה, ניו זילנד ואוסטרליה), ששת האומות (כולל אנגליה, אירלנד, סקוטלנד, ויילס, איטליה וצרפת) וגביע היינקן הם אירועים נוספים שזוכים להערכה רבה לאורך כל הדרך.

מטרת משחק

מטרת המשחק היא לצבור יותר נקודות מהיריב ב-80 הדקות המוקצות לכל משחק רוגבי. הקבוצה עם הכי הרבה נקודות במשחק תוכרז כמנצחת. המשחק עשוי להסתיים בתיקו.

הקבוצה עם הכדור חייבת להזיז את הכדור כלפי מעלה במהלך "שלב המשחק". לעולם לא ניתן להעביר את הכדור קדימה, אבל שחקן יכול לרוץ עם הכדור או לבעוט אותו קדימה כדי לרדוף אחריו. הקבוצה היריבה צריכה לעצור את הקבוצה התוקפת על ידי גניבה וניסיון לשמור על הכדור.

שחקנים וציוד

כל קבוצת רוגבי תורכב מ-15 שחקנים. הקבוצה מחולקת לחלוצים ומגנים. יש 8 פורוורדים (העמדות כוללות הוקר, פרופס, שורה שנייה, פלנקר ומס' 8) ו-7 אחוריים (העמדות כוללות Scrum Half, Fly Half, Inside Center, Outside Center, Wing, ו-Full Back).

המגרש מחולק לשלושה חלקים: אזור משחק ראשי שלא יכול לעלות על 100 מטר ושני אזורי כדור מת הנעים בין 10 ל-20 מטר. רוחב המגרש חייב להיות שווה ל-70 מטר. מוטות השער הם בצורת "H" ונמצאים במרחק של כ-5 עד 6 מטרים זה מזה, ללא הגבלות גובה.

ניתן לנעול מגפיים עם ניטים עם מגני חניכיים, מגני ראש, כריות כתפיים ומגני שוק. כל קבוצה חייבת ללבוש את אותו צבע גופייה ומכנסיים קצרים וגרביים תואמים.

צבירת נקודות

ניתן לצבור נקודות באחת מארבע דרכים:

ניסיון מוענק כאשר שחקן מניח את הכדור באזור הכדור המת של היריב מאחורי השער. ניתנות 5 נקודות.
המרה היא בעיטה חופשית שניתנה לאחר שקבוצה ניסתה 2 נקודות. בעיטה מוצלחת מחייבת מסירה בין העמוד העליון לעמוד העליון של השער.
בעיטת עונשין תוענק 3 נקודות ותינתן לקבוצה כאשר הקבוצה היריבה מבצעת עבירה.
ניתן לבעוט כדור שנפל כל עוד הוא קופץ ראשון ויכול לצבור 3 נקודות לקבוצה.

איך מנצחים

כדי לנצח במשחק, עליך לצבור יותר נקודות מיריבך תוך 80 דקות. ניתן לצבור נקודות בכל אחת מהשיטות לעיל.

חוקי רוגבי

  • המשחק מחולק לשתי מחציות של 40 דקות עם הפסקה של 10 דקות ביניהן. אין זמן הפסקה והמשחק יסתיים ב-80 דקות.
    בכל קבוצה יכולים להיות 15 שחקנים ועד 7 מחליפים.
  • שחקנים שעוזבים את המגרש יכולים לחזור רק לאחר שטופלו בפציעותיהם.
  • המגרש חייב להיות באורך של כ-100 מ' ו-70 מ' רוחב עם אזור כדור מת לפחות של 10 מ'.
  • השער בצורת H צריך להיות ברוחב של 6 מטרים ואין הגבלת גובה.
  • המגרש מורכב מהסימונים הבאים: קו האמצע, קו 5 מ', קו 22 מ', קו 10 מ' וקו הכדור המת. כולל גם נקודה מרכזית להתחלה מחדש של המשחק לאחר ניסיון, פנדל או כיבוש שער.
  • משחקים חייבים להיות שופט אחד ושני שופטי קשר. תפקידו של השופט הוא לתזמן את השעון, לקבל החלטות ולשמור על סדר לאורך כל המשחק.
  • שני שופטי נגיעה יכולים לסייע לשופט בקבלת החלטות ולהודיע ​​לשופט כאשר שחקן נוגע בכדור (מחוץ לגבולות המשחק).
  • אם בוצעה עבירה על שחקן, הכדור מחוץ לתחום, או שנעשה ניסיון או נכבש שער, המשחק ייפסק.
  • קבוצת ההגנה חייבת לתפוס שחקן ולמשוך אותו לרצפה. ההתמודדות לא יכולה לחרוג מגובה הכתף, אחרת היא תגרום לעבירה של השופט.
  • ברגע שהכדור נוגע בקרקע, קרא מחוץ לתחום. עד 7 שחקנים יכולים להיכנס לקו המוקדמות וניתן להרים כל אחד מהשחקנים הללו כדי לקבל את הכדור. שתי הקבוצות יכולות לשחק כדי לזכות בכדור.
  • מעבר מוצלח, פנדל או זריקה יתרחשו רק אם השחקן יצליח לבעוט את הכדור מעל השער. אם שחקן לא מצליח, הכדור נשאר במשחק עד שהוא חוצה את אחד מגבולות שדה המשחק.
  • שחקני התקפה חייבים להישאר מאחורי הכדור כשהם פעילים או להסתכן באפסייד. שחקן שלא מפריע למשחק עשוי להיות מול הכדור, אך חייב לחזור לכדור כדי להפריע שוב למשחק.

במידה ובא לכם לקרוא על ההבדלים