מה ההבדל בין רוגבי לפוטבול?

כאן ניתן לכם 8 הבדלים בין רוגבי לפוטבול
מה ההבדל בין רוגבי לפוטבול

מה ההבדל בין רוגבי לפוטבול אמריקאי?

פוטבול אמריקאי ורוגבי הם ענפי ספורט דומים במובנים רבים, עם הרבה פיזיות, ריצה ותוקפנות, אז מה בכל זאת ההבדל בין רוגבי לפוטבול?

קודם כל, זה לא מפתיע שהם דומים כשאתה מבין שפוטבול אמריקאי שהתפתח מהרוגבי במאה ה-19.

עם זאת, ישנם כמה הבדלים מהותיים בין המשחקים.

1. תפוצה גיאוגרפית

למרות שפוטבול משוחקת במדינות רבות ושונות ברחבי העולם, רוב השחקנים נמצאים בארה"ב. עם זאת, ההתפשטות הגיאוגרפית של הרוגבי היא הרבה יותר גדולה.

רוגבי פופולרי במדינות אירופה כמו אנגליה, סקוטלנד, אירלנד, ויילס וצרפת, כמו גם במדינות חצי הכדור הדרומי כמו אוסטרליה, ניו זילנד, דרום אפריקה וארגנטינה. זהו גם אחד מענפי הספורט הקבוצתיים הצומחים ביותר בארצות הברית.

2. אובייקט משחק

מטרת הפוטבול האמריקאי היא לצבור יותר נקודות מהקבוצה היריבה על ידי כדרור הכדור מאחורי קו הצד היריב (נקרא טאצ'דאון). קבוצות יכולות להבקיע גם על ידי בעיטת הכדור בין הקורות, מה שנקרא שער שדה.

האובייקטים בראגבי דומים, אבל יש להביא את הכדור מאחורי קו הצד הנגדי ולהניח אותו, מה שנקרא ניסיון. בהתאם לסיטואציה, אפשר גם להבקיע בבעיטת הכדור בין עמודי השער (נקרא המרה/הסתרה/פנדל).

3. כַּדוּר

פוטבול אמריקאי ורוגבי נראים דומים במבט ראשון, אבל הם שונים. אורכו של כדורגל הוא כ-27 סנטימטרים ומשקלו כ-1 פאונד, בעוד שפוטבול אמריקאי קל יותר אך אורכו כ-28 סנטימטרים. לפוטבול אמריקאי יש גם קצוות ותפרים חדים יותר, שניהם מקלים על הזריקה.

4. מספר שחקנים

קבוצות רוגבי גדולות בהרבה מקבוצות פוטבול אמריקאיות. לקבוצת פוטבול יש חמישה עשר שחקנים על המגרש בכל זמן, בעוד לקבוצת פוטבול אמריקאית יש רק אחד עשר.

5. חילופים

ברוגבי, קבוצות יכולות לבצע עד שבעה חילופים במשחק (בהתאם לחוקי הליגה/טורניר הספציפיים) וברגע ששחקנים עוזבים את המגרש הם לא יכולים לחזור למגרש אלא אם יש פציעה ואין חלופות אחרות זמינות. עם זאת, בפוטבול האמריקאי, לקבוצות יכולות להיות מספר בלתי מוגבל של מחליפים.

6. מגרש

מגרש פוטבול אמריקאי קצר יותר ממגרש רוגבי, עם אורך כללי של 109.73 מ', לעומת 120 מ' עבור רוגבי. מגרש הראגבי גם רחב הרבה יותר ב-70 מ' בהשוואה ל-48.77 מ' עבור פוטבול אמריקאי.

7. ציוד מגן

שחקני רוגבי משתמשים בציוד מגן מינימלי, כאשר רובם משתמשים רק במגני חניכיים. בפוטבול האמריקאי, לעומת זאת, לובשים שפע של ציוד בנוסף למגני חניכיים, כולל קסדות, רפידות כתפיים וחזה ומגני רגליים. אלה אינם אופציונליים וחייבים ללבוש על ידי כל השחקנים.

8. מגע פיזי

פוטבול אמריקאי ורוגבי הם שניהם ענפי ספורט תובעניים פיזית עם הרבה מגע פיזי. ההשפעה של פוטבול אמריקאי היא בדרך כלל גדולה יותר בגלל כמות ציוד המגן שנלבש.

עם זאת, שחקני רוגבי עושים הרבה יותר התמודדויות מעמיתיהם האמריקאים, בממוצע של 16 למשחק, בהשוואה לממוצע הכדורגל האמריקאי של 4 בלבד.

*במידה ואתם רוצים לקרוא על רוגבי ישראל